Šta za vaše poslovanje znači generalno čišćenje objekata?

Početna 5 Čišćenje poslovnih prostora 5 Šta za vaše poslovanje znači generalno čišćenje objekata?
0
(0)

Generalno čišćenje objekata nije aktivnost koja se sprovodi jednom godišnje, poput prolećnog spremanja kuće, na primer. Poslovni prostori imaju sasvim drugu namenu, površinu i strukturu, u njima boravi veliki broj ljudi i obično su vrlo prometni. Takođe, predmeti u njima stacionirani znaju se u mnogome razlikovati od onih koji se nalaze u privatnim domovima.

Sve ove karakteristike su razlog što je generalno čišćenje objekata s komercijalnom svrhom obično učestalije nego kućno. Ova vrsta higijenskog održavanja se obavezno sprovodi prilikom otvaranja samog prostora, ali i posle selidbe firme, krečenja, zamene stolarije i drugih radova. Najčešće, na svakih 3–6 meseci.

generalno čišćenje objekata invekta 4

Foto: Invekta

U svakom slučaju, sve oblasti poslovnog prostora (unutrašnje i spoljašnje) svakoga dana treba da budu čiste i uredne, sa najvišim kvalitetom vazduha i svih površina s kojima zaposleni stupaju u dodir. Jer, samo na taj način mogu biti otklonjeni svi alergeni, klice i virusi kao potencijalni uzročnici respiratornih, dermatoloških, digestivnih i drugih oboljenja.

Pročitajte još i: Šta je sindrom bolesnih zgrada i da li je prisutan kod vaših zaposlenih? >>

Generalno čišćenje objekata – Koliko čisto je zaista čisto?

Prostori u kojima se obavljaju različite radne delatnosti diferenciraju se prema specifičnostima svake poslovne oblasti i njenih (pod)sektora. To znači da, recimo, čak i u istoj firmi različite prostorije mogu imati potpuno drukčiju učestalost održavanja higijene. To će reći da se u pogonu fabrike (metalurške, prehrambene ili bilo koje druge) tempo i specifikacija sanitizacije razlikuju od onih u kancelarijama iste firme.

Za razliku od dnevnog čišćenja, kojim se uklanja uobičajena količina prašine i prljavštine, generalno čišćenje objekata označava daleko detaljniji i delikatniji pristup apsolutno svim particijama. S akcentom na sistemu ventilacije, grejanja i hlađenja (HVAC) ako ga zgrada poseduje.

Pročitajte još i: Šta je HVAC sistem i zašto je bitno da uvek radi kao sat? >>

Koje faktore generalno čišćenje objekata mora obuhvatiti?

Za razliku od (polu)godišnjeg detaljnog higijenskog tretmana kuća i stanova, poslovni prostori se čiste na potpuno drugačiji način iako im je svrha ista – zdravi uslovi višesatnog boravka ljudi.

Ako se želi obaviti generalno čišćenje po najvišim standardima struke i higijene, sledeći faktori su neizostavni:

Pročitajte još i: Kako da smanjite troškove održavanja svoje firme? >>

Znate li kako izgleda generalno čišćenje objekata sa komercijalnom funkcijom?

Za početak, generalno čišćenje poslovnih objekata je plansko i izvodi se u tačno predviđenom terminu i trajanju (obično nekoliko sati), određenim prema veličini prostorâ i namenama kojima služe.

Kada primi zahtev klijenta za generalnim čišćenjem, kompanija Invekta na raspolaganju ima uigrane timove, opremljene i vešte da u jednom danu izvrše sve zadatke koje takva aktivnost zahteva.

U ovakvim organizovanim akcijama čišćenja učestvuje veći broj iskusnih i okretnih higijeničara, za koje je potpuno izvesno da poseduju neophodno znanje, uvežbanost i brzinu.

generalno čišćenje objekata invekta 2

Foto: Invekta

U odgovarajućem broju i raspoređeni prema preciznom tehničkom planu operacija, higijeničari i higijeničarke sistematično tretiraju svaki kutak prostora, počev od prioritetnih lokacija i logičnih potreba. Tako, na primer, ako su građevinski radovi tek završeni, prvo se uklanjaju ostaci šuta, krupne prašine, ambalaže, kablova i drugog otpada. Potom se pristupa temeljnoj higijenskoj obradi svih površina i prostorija (metenju, brisanju, dubinskom usisavanju i pranju):

  • stolarije (vrata, štokova, simsova, prozora, venecijanera);
  • pregradnih zidova / panela;
  • ogledala i stakala (unutrašnjih i spoljašnjih);
  • rasvete;
  • utičnica i prekidača;
  • nameštaja (stolova, stolica, tapaciranog mobilijara, ormara, polica);
  • kuhinja i trpezarija;
  • toaleta;
  • svlačionica;
  • terasa;
  • liftova;
  • stepeništa;
  • itisona / tepiha;
  • tvrdih podova;
  • podnih / zidnih lajsni i dr.

         

Kada se generalno čišćenje poslovnog prostora završi, nadležno lice sprovodi proveru po propisanoj kontrolnoj-listi i, ukoliko je potrebno, zahteva ponavljanje određenih radnji.

Finalno čekiranje je obavezna faza u održavanju higijene svih objekata za koje smo zaduženi i postupak koji garantuje sigurnost i nama i našim klijentima.
Pročitajte još i: Mašinsko čišćenje javnih garaža i parkinga >>

Zašto su profesionalni higijeničari pravi izbor za vaš poslovni prostor?

Rad na mašinama za profesionalno pranje podova i drugih površina zahteva ne samo kompletnu obuku, nego i poznavanje mehanike uređaja, tip tretmana date podloge i odabir prave koncentracije adekvatne hemije. To je stoga što se ne čiste sve površine istim postupcima i tehnikama i ako nestručno lice rukuje profesionalnom opremom, može doći do nepopravljive štete.

Uz to, higijeničar mašinista mora biti edukovan da na terenu reši eventualni kvar koji je prouzrokovao zastoj u radu mašine.

generalno čišćenje objekata invekta 3

Foto: Invekta

Na sve ove faktore Invekta obraća posebnu pažnju pri selekciji kandidata za ovu radnu poziciju ne bi li bili ispunjeni neophodni uslovi za pravovremeno i efikasno čišćenje u predviđenom roku. 

Zato je pametno verovati komercijalnim čistačima koji iza sebe imaju veliki broj očišćenih poslovnih građevina i koji će se s uspehom nositi sa jedinstvenim potrebama vašeg preduzeća. U vreme koje ne remeti vaš radni ritam, rutinu i produktivnost.

Pročitajte još i: Kako se vrši stručno, mašinsko pranje itisona u prostorijama za rad? >>

Da li je osim generalnog čišćenja vašem objektu potrebna još neka vrsta sanitarnog tretiranja?

Na ovo pitanje se ne može drugačije odgovoriti nego potvrdno. Dnevno čišćenje je stavka koju bi trebalo imati u mesečnom finansijskom planu održavanja svake firme. Samo tako se može sprečiti da objekat postane zapušten i leglo patogena koji ugrožavaju zdravlje zaposlenih i klijenata. To je jedini način da prostor za obavljanje date delatnosti bude uredan i spreman za novi radni dan.

Zamislite da se u firmi u kojoj je zaposleno više desetina radnika zanemari čišćenje toaleta na samo jedan dan. Nus-prostorija bi već u prvoj smeni postala takva da se u nju ne bi moglo ući, a kontaminiranost bi se brzo proširila na ceo objekat i zdravstveno ugrozila sve prisutne.

Isto važi i za prostorije u kojima se izvode konkretne poslovne i druge aktivnosti ili koje pak služe čuvanju proizvoda: industrijski pogoni, magacini, hale, lobiji, čekaonice, hodnici, bolničke odaje…

Redovno održavanje higijene je nužnost koja se, sasvim sigurno, ne sme prenebregnuti. To bi trebalo da bude „glavna sporedna stvar” u organizaciji posla – da se podrazumeva i „nevidljivo” obavlja dok vaši radnici rade svoj posao.

Dah svežine i bakteriološki ispravno okruženje su nešto na šta svaki zaposleni (uključujući i vas same) ima pravo. A, u takvim uslovima je realno očekivati viši nivo opšteg zdravstvenog stanja, manje bolovanja i bolje rezultate.

Mi vam u tome možemo pružiti svesrdnu pomoć. Pošaljite nam zahtev za ponudu i usaglasićemo je sa vašim preferencijama.

Pročitajte još i: Dispenzeri za firme kao kruna održavanja higijene poslovnih prostora >> 

POSLEDNJE SA BLOGA

INSTAGRAM

FEJSBUK

Ako vam se svideo sadržaj članka, podelite ga s kolegama i prijateljima.

Koliko je ovaj sadržaj koristan za vas?

Kliknite na zvezdicu da biste ocenili.

Koliko je ovaj sadržaj koristan za vas?

Kliknite na zvezdicu da biste ocenili!

Prosečna ocena 0 / 5. Broj glasova: 0

Nema glasova do sada! Budite prvi koji će oceniti ovu objavu.

Žao nam je što vam ova objava nije bila korisna!

Poboljšajmo ovu objavu!

Recite nam kako možemo da poboljšamo ovu objavu?

Ocena čitalaca

(Ocena je izneta na osnovu unosa)

0 Komentara

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ko radi, taj i – prlja!

A, mi smo svuda gde se radi.
Naši klijenti to potvrđuju.