Generalno čišćenje objekata nije aktivnost koja se sprovodi jednom godišnje, poput prolećnog spremanja kuće, na primer. Poslovni prostori imaju sasvim drugu namenu, površinu i strukturu, u njima boravi veliki broj ljudi i obično su vrlo prometni. Takođe, predmeti u njima stacionirani znaju se u mnogome razlikovati od onih koji se nalaze u privatnim domovima.
Sve ove karakteristike su razlog što je generalno čišćenje objekata s komercijalnom svrhom obično učestalije nego kućno. Ova vrsta higijenskog održavanja se obavezno sprovodi prilikom otvaranja samog prostora, ali i posle selidbe firme, krečenja, zamene stolarije i drugih radova. Najčešće, na svakih 3–6 meseci.
U svakom slučaju, sve oblasti poslovnog prostora (unutrašnje i spoljašnje) svakoga dana treba da budu čiste i uredne, sa najvišim kvalitetom vazduha i svih površina s kojima zaposleni stupaju u dodir. Jer, samo na taj način mogu biti otklonjeni svi alergeni, klice i virusi kao potencijalni uzročnici respiratornih, dermatoloških, digestivnih i drugih oboljenja.
Pročitajte još i: Šta je sindrom bolesnih zgrada i da li je prisutan kod vaših zaposlenih? >>
Generalno čišćenje objekata – Koliko čisto je zaista čisto?
Prostori u kojima se obavljaju različite radne delatnosti diferenciraju se prema specifičnostima svake poslovne oblasti i njenih (pod)sektora. To znači da, recimo, čak i u istoj firmi različite prostorije mogu imati potpuno drukčiju učestalost održavanja higijene. To će reći da se u pogonu fabrike (metalurške, prehrambene ili bilo koje druge) tempo i specifikacija sanitizacije razlikuju od onih u kancelarijama iste firme.
Za razliku od dnevnog čišćenja, kojim se uklanja uobičajena količina prašine i prljavštine, generalno čišćenje objekata označava daleko detaljniji i delikatniji pristup apsolutno svim particijama. S akcentom na sistemu ventilacije, grejanja i hlađenja (HVAC) ako ga zgrada poseduje.
Pročitajte još i: Šta je HVAC sistem i zašto je bitno da uvek radi kao sat? >>
Koje faktore generalno čišćenje objekata mora obuhvatiti?
Za razliku od (polu)godišnjeg detaljnog higijenskog tretmana kuća i stanova, poslovni prostori se čiste na potpuno drugačiji način iako im je svrha ista – zdravi uslovi višesatnog boravka ljudi.
Ako se želi obaviti generalno čišćenje po najvišim standardima struke i higijene, sledeći faktori su neizostavni:
- higijeničari – obučeni, iskusni i veoma pedantni (s okom za najmanji trun i mrlju);
- industrijske mašine za pranje i poliranje tvrdih podova;
- profesionalne mašine za pranje itisona i tepiha;
- mašine za dubinsko čišćenje nameštaja;
- alat za pranje staklenih površina;
- alat za alpinističko čišćenje fasada;
- higijenska kompaktna kolica;
- mopovi, tkanine i druga sredstva za čišćenje;
- hemijske tečnosti za sve vrste higijenskog tretmana (čišćenje, dezinfekcija, poliranje, antistatik, antifluid).
Pročitajte još i: Kako da smanjite troškove održavanja svoje firme? >>
Znate li kako izgleda generalno čišćenje objekata sa komercijalnom funkcijom?
Za početak, generalno čišćenje poslovnih objekata je plansko i izvodi se u tačno predviđenom terminu i trajanju (obično nekoliko sati), određenim prema veličini prostorâ i namenama kojima služe.
Kada primi zahtev klijenta za generalnim čišćenjem, kompanija Invekta na raspolaganju ima uigrane timove, opremljene i vešte da u jednom danu izvrše sve zadatke koje takva aktivnost zahteva.
U ovakvim organizovanim akcijama čišćenja učestvuje veći broj iskusnih i okretnih higijeničara, za koje je potpuno izvesno da poseduju neophodno znanje, uvežbanost i brzinu.
U odgovarajućem broju i raspoređeni prema preciznom tehničkom planu operacija, higijeničari i higijeničarke sistematično tretiraju svaki kutak prostora, počev od prioritetnih lokacija i logičnih potreba. Tako, na primer, ako su građevinski radovi tek završeni, prvo se uklanjaju ostaci šuta, krupne prašine, ambalaže, kablova i drugog otpada. Potom se pristupa temeljnoj higijenskoj obradi svih površina i prostorija (metenju, brisanju, dubinskom usisavanju i pranju):
- stolarije (vrata, štokova, simsova, prozora, venecijanera);
- pregradnih zidova / panela;
- ogledala i stakala (unutrašnjih i spoljašnjih);
- rasvete;
- utičnica i prekidača;
- nameštaja (stolova, stolica, tapaciranog mobilijara, ormara, polica);
- kuhinja i trpezarija;
- toaleta;
- svlačionica;
- terasa;
- liftova;
- stepeništa;
- itisona / tepiha;
- tvrdih podova;
- podnih / zidnih lajsni i dr.
Kada se generalno čišćenje poslovnog prostora završi, nadležno lice sprovodi proveru po propisanoj kontrolnoj-listi i, ukoliko je potrebno, zahteva ponavljanje određenih radnji.
Finalno čekiranje je obavezna faza u održavanju higijene svih objekata za koje smo zaduženi i postupak koji garantuje sigurnost i nama i našim klijentima.
Pročitajte još i: Mašinsko čišćenje javnih garaža i parkinga >>
Zašto su profesionalni higijeničari pravi izbor za vaš poslovni prostor?
Rad na mašinama za profesionalno pranje podova i drugih površina zahteva ne samo kompletnu obuku, nego i poznavanje mehanike uređaja, tip tretmana date podloge i odabir prave koncentracije adekvatne hemije. To je stoga što se ne čiste sve površine istim postupcima i tehnikama i ako nestručno lice rukuje profesionalnom opremom, može doći do nepopravljive štete.
Uz to, higijeničar mašinista mora biti edukovan da na terenu reši eventualni kvar koji je prouzrokovao zastoj u radu mašine.
Na sve ove faktore Invekta obraća posebnu pažnju pri selekciji kandidata za ovu radnu poziciju ne bi li bili ispunjeni neophodni uslovi za pravovremeno i efikasno čišćenje u predviđenom roku.
Zato je pametno verovati komercijalnim čistačima koji iza sebe imaju veliki broj očišćenih poslovnih građevina i koji će se s uspehom nositi sa jedinstvenim potrebama vašeg preduzeća. U vreme koje ne remeti vaš radni ritam, rutinu i produktivnost.
Pročitajte još i: Kako se vrši stručno, mašinsko pranje itisona u prostorijama za rad? >>
Da li je osim generalnog čišćenja vašem objektu potrebna još neka vrsta sanitarnog tretiranja?
Na ovo pitanje se ne može drugačije odgovoriti nego potvrdno. Dnevno čišćenje je stavka koju bi trebalo imati u mesečnom finansijskom planu održavanja svake firme. Samo tako se može sprečiti da objekat postane zapušten i leglo patogena koji ugrožavaju zdravlje zaposlenih i klijenata. To je jedini način da prostor za obavljanje date delatnosti bude uredan i spreman za novi radni dan.
Zamislite da se u firmi u kojoj je zaposleno više desetina radnika zanemari čišćenje toaleta na samo jedan dan. Nus-prostorija bi već u prvoj smeni postala takva da se u nju ne bi moglo ući, a kontaminiranost bi se brzo proširila na ceo objekat i zdravstveno ugrozila sve prisutne.
Isto važi i za prostorije u kojima se izvode konkretne poslovne i druge aktivnosti ili koje pak služe čuvanju proizvoda: industrijski pogoni, magacini, hale, lobiji, čekaonice, hodnici, bolničke odaje…
Redovno održavanje higijene je nužnost koja se, sasvim sigurno, ne sme prenebregnuti. To bi trebalo da bude „glavna sporedna stvar” u organizaciji posla – da se podrazumeva i „nevidljivo” obavlja dok vaši radnici rade svoj posao.
Dah svežine i bakteriološki ispravno okruženje su nešto na šta svaki zaposleni (uključujući i vas same) ima pravo. A, u takvim uslovima je realno očekivati viši nivo opšteg zdravstvenog stanja, manje bolovanja i bolje rezultate.
Mi vam u tome možemo pružiti svesrdnu pomoć. Pošaljite nam zahtev za ponudu i usaglasićemo je sa vašim preferencijama.
Pročitajte još i: Dispenzeri za firme kao kruna održavanja higijene poslovnih prostora >>
0 Komentara