Higijena u open-space kancelarijama pred poslodavce postavlja dodatni izazov, koji se ponekad može činiti nepremostivim. Kako održavati čistoću u ofisima ovog tipa i obezbediti permanentne uslove za zdravlje i produktivnost zaposlenih?
Šta su tzv. otvorene kancelarije?
Trend svetskog poslovanja u pogledu konstruisanja radnog prostora godinama je prisutan i u našem poslovnom svetu. Open-space kancelarije su jedan od njih, i to veoma prihvaćen i, čini se, dominantan.
Pročitajte još i: Budućnost održavanja poslovnih objekata >>
Karakteristike i prednosti open-space kancelarija
U odnosu na klasičnu kancelarijsku strukturu, veličinu i eneterijer, moderne poslovne urede odlikuje niz modifikacija. Najpre, prostor od nekoliko desetina ili čak stotina kvadratnih metara dovoljan je da svi zaposleni budu na jednom mestu.
Zamišljena kao multifunkcionalni prostor za kolaboraciju, open-space kancelarija omogućava odvijanje radnih aktivnosti različitih sektora u zajedničkoj prostoriji.
Ono što je ključno kod ovakvih poslovnih enterijera jeste da su u većini slučajeva lišeni standardnih betonskih zidova, sem u toaletima. Umesto njih, eventualno se postavljaju niski paravani od stakla, pleksiglasa ili nekog neprozirnog materijala, poput iverice ili alubonda.
Nažalost, otvoreni plan kancelarije može značiti i glasno i ometajuće okruženje. Zbog toga paravani imaju funkciju obezbeđenja neke vrste privatnosti zaposlenih (makar i prividne) i distanciranja od kolektiva. Istovremeno, i smanjenje novoa distrakcije i posledično boljeg fokusa na radne obaveze.
Uzimajući u obzir navedene činjenice, može se postaviti sledeće pitanje: ako su potrebni makar i mali paravani, u čemu je smisao otvorenih kancelarija?
Osnovna zamisao pri formiranju prvih ovakvih kancelarija sredinom XX veka (prevashodno u prostorijama novinskih redakcija) bila je – interakcija. Kada nisu iza četiri zida malih kancelarijskih prostorija, zaposleni brže, bolje i lakše komuniciraju. Redukcijom vremena koje se troši na odlazak do kancelarije na drugom kraju hodnika ili čak zgrade, ostvaruje se efikasnija razmena ideja i informacija.
Na ovaj način se, osim povećanja produktivnosti zaposlenih i konstruktivnijeg ispunjavanja radnih naloga, pružaju uslovi za bliži ljudski kontakt i razvijanje kolegijalnosti. Ovaj faktor je podjednako važan kao i prvi s obzirom na ideju dobrog dugoročnog zajedničkog funkcionisanja u firmi.
Pročitajte još i: Kako da smanjite troškove održavanja svoje firme? >>
Higijena u open-space kancelarijama – Izazov ili lakoća?
Osim ispunjenja radnih obaveza i prijatne kolegijalne atmosfere, higijenski uslovi na najvišem nivou su veoma važni sa aspekta zdravlja i dobrobiti zaposlenih. Čisto i zdravo radno okruženje je must have kada su u pitanju radne prostorije bilo kog tipa: privatnog ili otvorenog.
Open-space kancelarijski prostori zahtevaju dodatnu pažnju i angažovanje u pogledu higijene jer su zaposleni u većem riziku od prenošenja raznih virusa, bakterija i mikroba.
Budući da jedno preduzeće okuplja najrazličitije ljude, ponekad i dijametralno suprotnih stavova po pitanju urednosti, za poslodavce može biti zaista krupan problem kako da obezbede jednako zdrave uslove za sve. Pogotovo što pitanja higijene koja se dugo ne rešavaju mogu početi da utiču na psihofizičko stanje radnika, uzrokujući stres, anksioznost i organske probleme.
Dakle, odnos prema ličnoj higijeni i higijeni radnog prostora odražava se na sve zaposlene. Zato bi trebalo promovisati dobre higijenske navike i pronaći rešenje da se svi uklope u standarde koji osiguravaju zdrave uslove za boravak na radnom mestu.
Kancelarijski bonton je nužno poštovati, a jedan od njegovih potpornih stubova upravo je higijena.
Pročitajte još i: Profesionalno održavanje higijene poslovnih objekata – Trend ili vaša objektivna potreba? >>
Koje je najbolje rešenje da bi se higijena u open-space kancelarijama držala pod kontrolom?
Radno mesto može biti kontaminirano zbog:
- dolaska bolesnih radnika na posao;
- neadekvatnog održavanja toaletnih i kuhinjskih prostorija;
- zapuštenih i prljavih radnih površina (stolova, tastatura, miševa, slušalica, fotokopir-mašina, trpezarijskih pultova i aparata, telefona i dr.);
- klica i bakterija na kontaktnim površinama (kvakama, prekidačima, utičnicama i dr.).
S obzirom na to da radni zadatak kancelarijskog službenika nije da, npr., čisti toalet, menadžment mora preduzeti određene mere ne bi li prevenirao higijensko-zdravstvene probleme ili otklonio postojeće. Na taj način, pokazaće odgovornost i brigu prema dobrostanju svojih zaposlenih čineći ih sigurnim i spokojnim.
Zato je potrebno angažovati profesionalce da navedeni ugrožavajući faktori ne bi dugotrajno nepovoljno uticali na radnike i celokupno poslovanje.
Pročitajte još i: Agencije za čišćenje Beograd – Posrednici između vas i perfektno čistog prostora u kom radite >>
Najefikasnije metode za održavanje higijene u kancelarijskim prostorijama
Ne bi li se kretanje virusa među zaposlenima zaustavilo ili makar svelo na minimalnu meru, potrebno je sprovoditi redovno čišćenje i dezinfekciju kancelarija i drugih radnih prostora. Svetski i domaći statistički podaci beleže da se upravo u takvim uslovima beleži čak 54 % manje bolovanja zaposlenih.
Važno je pomenuti da tim za održavanje higijene mora dolaziti iz redova stručnog kadra, obučenog da ostvari najviše zahteve čistoće. A, da to pak čini diskretno, ne ometajući redovan radni proces kompanije u kojem sprovodi sanitarne procedure.
Najkvalitetnija profesionalna hemijska sredstva (koja Invekta nabavlja po najrentabilnijim uslovima) uništavaju mikrobe i viruse, ostavljajući radni ambijent čistim i zdravim. Budući izrađena prema ISO standardima, nisu štetna po ljude i životnu okolinu, tako da razloga za bojazan nema.
Prema zahtevima klijenta, možemo ponuditi dva osnovna tipa održavanja čistoće, odnosno profesionalne higijenske nege:
- redovno čišćenje (svakodnevno i nedeljno);
- mesečno;
- generalno čišćenje (periodično).
Osim regularnog brisanja i dezinfekcije svih radnih elemenata, toaleta i trpezarija, te obezbeđenja papirne galanterije, dispenzera i sapuna, u generalno čišćenje spadaju i:
- pranje staklenih površina (prozora, paravana, staklenih pultova i stolova, kao i dekorativnih obloga);
- dubinsko mašinsko čišćenje kancelarijskog nameštaja;
- mašinsko pranje itisona;
- mašinsko pranje tvrdih podova;
- mašinsko poliranje tvrdih podova i dovođenje do visokog sjaja.
Temeljno, pedantno i nadasve profesionalno u pružanju facility usluga, Invektino osoblje će ispuniti sve higijenske kriterijume u vašoj open-space kancelariji. I, sigurni smo da ćete vi i vaši poslovni saradnici spoznati šta znači raditi u čistom, zdravstveno ispravnom i bezbednom okruženju.
Pozovite nas i porazgovarajmo o najboljem načinu održavanja higijene i otklanjanja rizika od ugrožavanja zdravlja vašeg poslovnog tima: +381 64 70 595 39 / office@invekta.rs.
Uverite se u našu stručnost i efikasnost!
Pročitajte još i: Modernizujte i pospešite svoje poslovanje softverskim upravljanjem >>
0 Komentara
Povratna veza/Povratni ping