Čišćenje apoteka je od primarne važnosti kad su u pitanju zdravstvene ustanove koje se bave spravljanjem, nabavkom i ispitivanjem lekova i sanitetskih sredstava.
Apoteke su drugi po značaju reprezent zdravstvene zaštite i njihov izgled mora ići u korak sa tom značajnom misijom. Kako su zdravstveni standardi za apoteke veoma visoki, prioritet se daje higijenskoj ispravnosti i sterilnosti.
Čistoća i urednost su pogotovo važne s obzirom na tendenciju apotekarskih ustanova da obezbede sve što bi posetiocima moglo zatrebati: lekove, nemedicinska sredstva, proizvode za negu tela i dr. Dakle, najviši nivo higijene i dobro održavanje su vitalni elementi u pružanju kvalitetene usluge pacijentima, odnosno kupcima.
Pacijenti se od prilaza moraju osećati sigurno i u apoteku ući s punim poverenjem ne samo u pogledu zadovoljenja potreba za određenim proizvodima, već prvenstveno s aspekta zdravlja.
Pročitajte još i: Šta je sindrom bolesnih zgrada i da li je prisutan kod vaših zaposlenih? >>
Čišćenje apoteka – Koji segmenti moraju biti obavezno obuhvaćeni?
Apoteke i drogerije podrazumevaju najviši nivo higijene, to nije sporno. U ovoj vrsti objekata, svaki kutak (posebno taktilne površine) mora se redovno održavati čistim i dezinfikovanim:
- police za lekove i nemedikamentozna sredstva;
- frižideri za čuvanje insulina i drugih specijalnih lekova, injekcija i vakcina;
- ormari, radni stolovi, sudopere i drugi kuhinjski elementi;
- naplatni pultovi;
- zaštitne pregrade na pultovima;
- tvrdi podovi;
- staklene površine (izlozi, police, paneli);
- zidovi sa keramičkim pločicama i drugim oblogama;
- plafoni;
- nus-prostorije;
- ulazna i unutrašnja vrata, s posebnim naglaskom na kvake i vertikalne ručke.
S obzirom na zdravstvenu ispravnost, nijedna od ovih deonica ne sme biti ovlaš tretirana ili zanemarena. Pogotovo zbog toga što u apoteke najčešće ulaze lica kontaminirana virusima i drugim patogenima.
Pročitajte još i: Izvanredno čiste ruke uz profesionalne dozatore za sapun i dezinficijense >>
Pre čišćenja apoteke, posavetujte se sa svojim fasiliti menadžerom!
Da biste svoj lanac apoteka održavali uvek podjednako čistim, trebalo bi da angažujete higijeničare preciznog oka, koji primećuju i najmanju česticu prašine, tračak paučine ili gotovo neznatnu mrlju. I, koji su obučeni za rad sa opremom za Covid-19 dezinfekciju.
Budući da je apotekarski inventar često raspoređen na visoke police sa brojnim pregradama, oni moraju biti i vrlo spretni i okretni kako bi dohvatili najvišu među njima.
Ne biste li dobili upravo takve – kvalitetne higijeničare, potrebno je da stupite u kontakt sa firmom koja se bavi pružanjem usluga čišćenja komercijalnih objekata.
Naime, uspostavljanjem saradnje sa outsourcing facility kompanijom, sa sebe skidate obavezu:
- raspisivanja konkursa za profesionalne higijeničare;
- napornog procesa selekcije;
- provere kandidata i nadziranja njihovog rada;
- zakonske obaveze u vezi sa prijavom zaposlenih;
- nabavke sredstava za čišćenje;
- kupovine skupih industrijskih mašina za pranje i poliranje tvrdih podova;
- troškova obuke zaposlenih za rad na njima.
Fasiliti menadžer je u ovom slučaju vaš najbolji saradnik. On će se zdušno pobrinuti za sve ove „sporedne stvari“ kako biste vi mogli da se usredsredite na najvažnije segmente svoga posla, a to je vođenje apoteke.
Pročitajte još i: Agencije za čišćenje u Beogradu >>
Reč-dve o tome kako Invekta čisti apotekarske ustanove…
Znamo koliko je čišćenje apoteka osetljivo pitanje i koliko može biti stresno obezbediti da se ono sprovodi redovno i temeljno, od poda do plafona.
Kroz svoj 20-godišnji rad, postali smo stalni partner u održavanju higijene mnogih lanaca apoteka i upravnih zgrada apotekarskih ustanova.
Ono što je veoma bitno pomenuti jeste to da smo oslonac radnim jedinicama svetskih farmaceutskih kuća širom Srbije – čak i u najmanjim mestima, sa nekoliko stotina stanovnika. Naša misija je da obezbedimo maksimalnu higijenu u svim objektima, ma gde se u našoj zemlji nalazili i ma koje veličine bili.
I to se ne odnosi samo na aktivne objekte, već i na one koji su pred otvaranjem. To konkretno znači da se Invektini higijeničarski timovi nalaze u svakoj apoteci u kojoj su u toku završni građevinski radovi.
Posle krečenja, postavljanja polica i pultova, te pregradnih zidova, uklanjamo sve vrste prašine, piljevine, fleka i klica sa različitih površina: podova, zidova, plafona, nameštaja, stakala, kvaka, stanica za merenje pritiska…
Detaljnom sanitizacijom, prostor apoteke činimo spremnim za slaganje farmaceutskih proizvoda, lepljenje obaveštenja / reklama i konačno – prijem pacijenata / kupaca.
Pročitajte još i: Higijensko održavanje bolnica i domova zdravlja – Naš doprinos zdravstvenoj nezi >>
Propisi i uslovi koje ispunjavamo pri održavanju higijene apoteka
Da bismo permanentno postupali u skladu sa zakonskim direktivama, redovno obnavljamo sertifikate neophodne za obavljanje naše delatnosti:
- Sertifikat za sistem menadžmenta kvalitetom SRPS ISO 9001: 2015;
- Sertifikat za sistem menadžmenta životnom sredinom SRPS ISO 14001: 2015;
- Sertifikat za sistem menadžmenta bezbednošću i zaštitom na radu SRPS ISO 45001: 2018.
Ovi dokumenti su preduslov za uspostavljanje poslovne saradnje i garant da održavanje higijene komercijalnih objekata vršimo po važećim propisima.
Drugi uslov koji ispunjavamo jeste angažovanje stručnog osoblja, osposobljenog za rukovanje industrijskim mašinama za čišćenje i upućenog u najdelotvorniji način korišćenja manuelnih alata.
Obezbeđenje najkvalitetnijih sanitarnih agenasa i pomoćnih sredstava, kao i papirne konfekcije, dezinficijenasa i dispenzera treći je uslov na koji spremno odgovaramo.
U apotekama sprovodimo tri ciklusa redovnog čišćenja: prvo čišćenje deterdžentom, a potom dvostruku dezinfekciju. Propusti u ovim protokolima čišćenja bi doveli do prekida lanca makrobiološke ispravnosti, odnosno do poništavanja asepse i prodora mikroba.
Pročitajte još i: Dispenzeri za firme kao kruna održavanja higijene poslovnih prostora >>
Čišćenje apoteka i tehnologije – Kako stičemo dodatnu prednost u pogledu efikasnosti i brzine izvršenja radnih zadataka?
Svi naši klijenti i zaposleni upoznati su sa informacionotehnološkom inovacijom koju primenjujemo u svakodnevnom radu na objektima širom Srbije.
U pitanju je softver za upravljanje održavanjem poslovnih objekata, koji nam veoma pomaže da budemo maksimalno ekspeditivni i u svom radu transparentni.
Primenom ovog softverskog rešenja, u mogućnosti smo da:
- vodimo evidenciju o završenim protokolima čišćenja u svakoj radnoj jedinici;
- komuniciramo sa svojim osobljem na terenu;
- obavimo verifikaciju čišćenja i, po potrebi, sugerišemo poboljšanja;
- kontrolišemo zalihe sanitetskog repromaterijala;
- proveravamo poštovanje radnog vremena od strane higijeničara i još mnogo toga!
Potencijal Invektinog softvera je, dakle, od visoke vrednosti kako za naš sopstveni menadžment, tako i za rukovodioce pojedinačnih apoteka.
Pročitajte još i: Lakši monitoring higijene biznis-objekata pomoću softvera >>
Neka se vaša apoteka blista i svojom pojavom zaseni sve ostale u susedstvu!
Poštujući standardne operativne procedure i protokole, uspostavljene od strane apotekarske ustanove, naši higijeničari daju sve od sebe da unutrašnjost i spoljašnjost apoteke učine reprezentativnim.
Pravilnom upotrebom zaštitne uniforme i higijenskih sredstava, uz savetodavni pristup upravnika apoteke, sprovode čišćenje i dezinfekciju prostorija. Propisanom dužinom izlaganja svih kontaktnih površina sanitarnim tečnostima i dezinficijensima, smanjuju mogućnost njihove kontaminacije:
- u prijemnom / prodajnom odeljenju;
- magacinskom delu;
- laboratoriji u kojoj se zahteva vrhunska sterilnost i sprečavanje unakrsne kontaminacije.
Kao dodatni vid higijenske zaštite, naši tehničari održavanja poslovnih objekata proveriće ispravnost i funkcionalnost HVAC sistema u vašoj apoteci. Ukoliko je potrebno, očistiće ih ili izvršiti neophodne popravke, te omogućiti dobru ventilaciju i dotok čistog vazduha.
Dakle, u kompaniji Invekta, osim čišćenja, možete pronaći i uslugu tehničkog održavanja, kao i druge usluge. Popunite naš formular za izradu poslovne ponude ili nam se obratite telefonom (+381 64 70 595 39) radnim danima, 8–16 č., odnosno mejlom (office@invekta.rs).
Pročitajte još i: Šta je HVAC sistem i zašto je bitno da uvek radi kao sat? >>
0 Komentara