Održavanje objekata za komercijalnu upotrebu (fasiliti menadžment – FM) podrazumeva proaktivno upravljanje različitim sistemima kako bi se osiguralo regularno funkcionisanje, bezbednost i dugotrajnost zgrada, opreme i okoline.
Ako se napori u održavanju poslovnih prostora prioritetizuju, preduzeća mogu postati produktivnija, troškovi smanjeni, a reputacija njihovog brenda unapređena.
Pročitajte još i: Kako da smanjite troškove održavanja svoje firme? >>
Formiranje plana za održavanje objekata u korelaciji sa vrstom delatnosti, kompleksnosti građevina i njihovih lokacija
Sveobuhvatnost pristupa u okviru FM-a uključuje preventivno održavanje i primenu bezbednosnih mera, kao i redovne inspekcijske provere i tehničke popravke. Zato je održavanje objekata od suštinske važnosti u različitim industrijama, odnosno granama privrede: prehrambenoj, hemijskoj i farmaceutskoj, automobilskoj i avionskoj industriji, zatim energetici, metalurgiji i dr.
Zbog toga se održavanju svakog arhitektonskog objekta u eksploataciji pažljivo pristupa, uz uvažavanje svih činilaca relevantnih za izradu dugoročno najefikasnijeg plana upravljanja.
Plan se prilagođava nameni objekta, njegovoj površini i eventualnoj rasparčanosti na više radnih jedinica i mesta. Takođe, i same lokacije mogu biti determinišuće, pogotovo ako se radi o onim do kojih nije lako stići (npr., industrijske zone u blizini auto-puteva).
Pročitajte još i: Čisto, čistije, najčistije – Uredno kao apoteka! >>
Vrste poslovnih prostora
Komercijalni objekti predstavljaju fizičke strukture i prostore koji služe raznolikim profesionalnim svrhama. Većina poslovnih sistema poseduje izdvojene upravne zgrade, koje mogu biti dislocirane u odnosu na proizvodne i skladišne prostore.
One sadrže administrativne kancelarije, što služe sprovođenje birokratskih i drugih poslovnih aktivnosti, kao i održavanju sastanaka i olakšanju saradnje među zaposlenima. Zbog toga je važno da u njima sve uvek bude čisto i uredno od poda do plafona: mobilijar, itisoni, meblirani nameštaj, stolarija, staklene površine…
U fabrikama, proizvodnim pogonima i halama za preradu materijala svakodnevno moraju biti obezbeđeni adekvatni uslovi za rad kako ne bi došlo do akcidenata, povređivanja i zastoja proizvodnog procesa.
Magacini i distributivni centri su fokusirani na skladištenje i distribuciju robe firmama koje se bave proizvodnjom, onlajn trgovanjem, logistikom i upravljanjem lancima snabdevanja.
Četvrtu grupu objekata s komercijalnom namenom čine prodavnice (tržni centri i pojedinačne maloprodajne radnje), u kojima se plasiraju proizvodi i(li) usluge.
I zdravstvene ustanove spadaju u poslovne objekte, ali one koji zahtevaju poseban sanitarni tretman s obzirom na njihovu namenu. Bolnice, poliklinike, ordinacije i domovi za stare i palijativnu negu potrebuju permanentno održavanje higijene, i to na najvišem stupnju.
Jednaku pažnju u pogledu čistoće i tehničke ispravnosti trebalo bi posvetiti i obrazovnim institucijama (školama, fakultetima). U učionicama, bibliotekama, sportskim salama, laboratorijama, kabinetima i administrativnim kancelarijama redovno boravi veliki broj učenika / studenata i zaposlenih, pa je održavanje objekata te vrste obavezno sprovoditi kontinuirano.
Ugostiteljska preduzeća (restorani, hoteli, odmarališta, banje, ivent sale i dr.) obezbeđuju smeštaj i prehranu gostiju, što isto nalažu stalnu budnost u pogledu higijenske ispravnosti.
Pročitajte još i: Industrijska hala, skladište ili magacin pod konac – Lako uz našu pomoć! >>
Koje su radnje uključene u održavanje objekata?
Održavanje objekata na prvom mestu podrazumeva čišćenje, ali i druge uslužne servise, o kojima će biti reči u nastavku teksta.
Održavanje higijene
Održavanje higijene poslovnih prostora je složeno samo po sebi jer obuhvata više radnji:
- dnevno čišćenje;
- generalno čišćenje;
- dezinfekciju;
- nabavku papirne konfekcije i sanitarnih sredstava;
- čišćenje staklenih površina;
- mašinsko čišćenje nameštaja;
- mašinsko pranje tepiha i itisona;
- mašinsko pranje tvrdih podova;
- mašinsko poliranje tvrdih podova.
Pročitajte još i: Šta za vaše poslovanje znači generalno čišćenje objekata? >>
Tehničko održavanje
Tehničko održavanje je najbolji način da poslovna jedinica dobro startuje, ali i da nesmatano nastavi sa radom. Prevencija kvarova tehničke prirode i solviranje onih koji se sticajem okolnosti ipak dogode vrše se posredstvom obučenih stručnjaka mašinske, elektro i hidroinstalacione struke.
Kontrola ispravnosti HVAC sistema, servisiranje liftova i protivpožarnih aparata, provera električnih, vodovodnih i kanalizacionih instalacija – samo su deo onoga što Invektina tehnička služba sprovodi.
Cilj preventivnih i regulacionih mera jeste održavanje optimalnog kvaliteta vazduha, kontrola temperature i energetske efikasnosti. Zatim, sprečavanje poremećaja u hidrosnabdevanju i odvođenju vode, zaštita od požara, kao i servisiranje mašina i opreme radi postizanja najveće produktivnosti.
Na ovaj način, moguće je preduprediti skupe popravke, preuranjenu zamenu opreme i obustavu rada. I, bez sumnje, usaglasiti objekat sa propisima i industrijskim standardima koji obezbeđuju sigurnost i dobrobit svih korisnika.
Pročitajte još i: Sve što treba da znate o tehničkom održavanju poslovnih objekata >>
Uređenje zelenih površina
Spoljašnje i unutrašnje zelenilo traži stalnu negu kako bi ispunjavalo svoju estetsku i praktičnu funkciju. Eksterijer poslovne zgrade ne može biti uredan i lep ako se travnjaci ne kose redovno, a živice, žbunje i cveće ne orezuju u terminima za to predviđenim.
Eliminacija štetočina, upravljanje sistemima za navodnjavanje i zaštita bilja tokom hladnih dana takođe spadaju u brigu o zelenilu i podstiču njegov rast.
Pročitajte još i: Komercijalno uređenje zelenila – Sa Invektom do najimpresivnijeg pejzaža! >>
Zimska služba
Prošle zime je sneg prilično zaobišao ove krajeve, što ove godine nije slučaj. Zbog toga su naši klijenti zatražili uslugu više – uklanjanje snega i leda sa njihovih trotoara, prilaza i parkinga. Spremna kao i uvek, naša zimska služba svakodnevno odgovara na sve zahteve koje aktuelno godišnje doba pred nju postavlja.
Pročitajte još i: U čijoj je nadležnosti čišćenje snega oko poslovnih objekata? >>
Usluge podrške
Mnoge kompanije i javne ustanove ne raspolažu dovoljnim brojem osoblja za tzv. front i bek-ofis usluge, pogotovo u periodima godišnjih odmora ili intenzivnijih bolovanja u zimskim mesecima. Zbog toga nam se obraćaju ne bi li nadomestile odsutne radnike i svoje delatnosti obavljale bez distrakcija i prekida.
Pročitajte još i: Usluge podrške preduzećima i ustanovama kada je najpotrebnije >>
Kako do dobrog plana za održavanje objekata uz Invektu na svojoj strani?
Razvoj efikasnog plana održavanja komercijalnog objekta počinje njegovom sveobuhvatnom procenom. Temeljni i stručni pregled svih sistema, strukturnih komponenti i opreme vrše naši inženjeri sa višegodišnjim iskustvom.
Po izlasku na teren, identifikuju sektore koji zahtevaju hitnu intervenciju, a potom se usredsređuju na rešavanje postojećih problema. Nakon sagledavanja svih aspekata, utvrđuju prioritete i elaboriraju plan održavanja i razvoja u skladu sa specifičnim zahtevima objekta i budžetom klijenta.
Realizacija plana održavanja objekata je moguća zahvaljujući prevashodno ljudskim resursima kojima Invekta raspolaže, odličnoj opremljenosti profesionalnim alatima i mašinama, ali i sofisticiranom FM softveru i aplikaciji.
Ukoliko ste spremni da implementirate jasno definisan i konstruktivan plan, svojoj firmi pružate šansu za proaktivno održavanje, optimizaciju resursa i povećanje ukupne pouzdanosti i performansi.
Pozovite nas i dogovorite sastanak – okrenite novi list na početku 2024. godine i zaplovite sigurnijim poslovnim vodama.
Pročitajte još i: Modernizujte i pospešite svoje poslovanje softverskim upravljanjem! >>
0 Komentara